  • Data: 2010-04-28 21:58:33
    Temat: Re: testament
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28-04-2010 21:49, Jotte pisze:
    > Chcę rozporządzić posiadanym majątkiem na okoliczność ustania funkcji
    > życiowych.

    To proste.

    > Akt ma obejmować jednak nie tylko kwestie schedy materialnej, ale także
    > wytyczne co do postępowania medycznego w razie niezdolności do
    > podejmowania decyzji, sposób dokonania pochówku oraz okoliczności
    > towarzyszące itp.

    Z tym już gorzej. To co spiszesz, to jest Twoja wola z czasu, gdy jesteś
    zdrowy. Tymczasem przepisy medyczne są raczej nieczułe na wolę pacjentów
    odnośnie utrzymywania ich przy życiu - przynajmniej, o ile z medycznego
    punktu widzenia jest to jeszcze uzasadnione. Innymi słowy, nawet jak
    powiesz lekarzowi "proszę mnie odłączyć", to on nie musi Cię posłuchać i
    pewnie nie posłucha - o ile jego wiedza medyczna będzie sugerowała co
    innego. Dyskutuje się o tzw. testamencie życia, który miałby tego typu
    sytuacje regulować, ale to na razie tylko dyskusja publiczna.
    Co do sposobu wykonania pochówku, to z kolei napisać to możesz, ale
    właściwie będzie to bardziej zobowiązanie moralne niż prawne.

    > Chcę, aby wykonanie powyższego było realizowane przez osobę
    > "zewnętrzną", tj. niespokrewnioną i niezainteresowanej(notariusz?) oraz
    > aby u tej osoby zdeponować odpowiedni akt.

    Znowu kwestia nieogarnięta przez prawo. Jak się dogadasz, to tak
    będziesz miał. Nie wiem czy notariusz się zgodzi. Pozostaje też kwestia
    wynagrodzenia.

    --
    .B:artek.