eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawotelewizja przewodowa wezwanie do zapłaty za zapłacony rachunek - odciecie sygnału itp --- ABSURDY › Re: telewizja przewodowa wezwanie do zapłaty za zapłacony rachunek - odciecie sygnału itp --- ABSURDY
  • Data: 2005-06-23 18:57:45
    Temat: Re: telewizja przewodowa wezwanie do zapłaty za zapłacony rachunek - odciecie sygnału itp --- ABSURDY
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:d9es66$l0e$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >
    >
    >>Jeśli jest podany w umowie, to z umowy. Jeżeli na fakturze/druku
    >
    > wpłaty,
    >
    >>to z kodeksu cywilnego.
    >
    >
    > Uważam, że nie masz racji. Prawo cywilne mówi o regulowaniu długu.
    > Klient ma obowiązek dług za usługę uregulować, ale jeśli tylko ureguluje
    > to w taki sposób, że dotrze to do wierzyciela, to ten nie może dochodzić
    > swoich roszczeń, bo przegra. Co do sposobu zapłaty na odpowiednie konto,
    > to o ile wynika on z umowy, to telewizji kablowej przysługuje co
    > najwyżej roszczenie o naprawę wynikłej z wpłaty na niewłaściwe konto
    > szkody - o ile taka istnieje. Roszczenie to będzie wynikać z faktu, że
    > klient niewłaściwie wywiązał się z umowy. Numery kont podane na
    > blankietach mają li tylko znaczenie pomocnicze i o ile nie mają
    > odzwierciedlenia w umowie, to moim zdaniem nie mają żadnego znaczenia
    > faktycznego.

    Istnieje pojęcie miejsca spełnienia świadczenia. W tym konkretnym
    przypadku miejscem spełnienia świadczenia jest wskazany przez
    wierzyciela rachunek bankowy.
    Wiem, że były próby dobrania się do pewnej części ciała tepsie w
    momencie, gdy zamknęła możliwość fizycznej wpłaty gotówki w swoich
    pubnktach. Jednak cała akcja spalila na panewce z powodu tego zapisu.

    >
    > W dalszej konsekwencji Telewizja Kablowa zupełnie bezpodstawnie odcięła
    > pytającego od usługi z konsekwencjami przepisanymi w prawie i umowie
    > wzajemnej. I słuszna jest rada udania się do Federacji Konsumentów w tej
    > sprawie. Zresztą nasz pytający równie dobrze może uznać ich czyn za
    > zerwanie umowy z ich winy i wybrać po prostu innego dostawcę usług. A
    > ponieważ podejrzewam, że Telewizję Kablową ze Spółdzielnią łączy umowa
    > nakazująca TK świadczenie usług mieszkańcom, to należało by powiadomić
    > przy okazji spółdzielnię.
    >

    Jeżeli taka sytuacja miała miejsce po raz pierwszy, uważam, ze operator
    powinien sam sobie przeksięgować stosowne kwoty. Jednak w przypadku gdy
    wierzyciel został juz powiadomiony o problemach, powinien dokonywac
    wpłat na indywidualne rachunki klienta. W przypadku zastosowania
    systemow automatycznego księgowania takie postępowanie wprowadza
    bałagan, na którym cierpi jego autor. Z drugiej strony prawie każdy
    operator umożliwia scalanie kont abonenckich i być może to jest rozwiązanie.

    Jednak powyższe jest teoretyzowaniem, bo nie znamy umowy abonenckiej. W
    jakimkolwiek jednal przypadku żądanie odsetek jest bezzasadne, bowiem
    wierzyciel dysponował stosowną kwotą.

    Co do zerwania umowy i z czyjej winy też wstrzymywałbym się przed
    zaznajomieniem z umową czy regulaminem.

    M.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1