    From: "Olgierd" <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: tekst umowy przedwstepnej-kupno mieszkania
    Date: Thu, 31 Jul 2003 08:49:55 +0200

    Wielce Czcigodna news.onet.pl n...@p...onet.pl popełnił
    następującą wiadomość bg8ir3$hok$...@n...onet.pl:

    > Pytający chce żeby mu napisać tekst umowy przedwstępnej- a ta może
    > być w formie pisemnej zwykłej i swoją informację wprowadzasz go w
    > błąd! On wie, że umowa właściwa-tj przenosząca własność musi być
    > sporządzona przed notariuszem!

    Jeśli sprawa ma być załatwiona z głową - powinna być zawarta przed
    notariuszem. Będę się tego trzymał. Moim zdaniem celem umowy przedwstępnej
    jest umożliwienie zawarcia umowy przyrzeczonej a nie ew. dochodzenie zwrotu
    zadatku - tymczasem umowa spisana na kartce papieru uniemożliwi to dość
    skutecznie.

    > Czasem po prostu trzeba sie przeznać
    > do błędu i nie popisywać się że sie ma dostęp do orzecznictwa (
    > pewnie z lex'a-:)

    Tak, z leksa, ale nie tylko. Ale w orzecznictwie też trzeba sprawdzić ;P

    > a nikt nie prześle zaintersowanemu tekstu umowy przedwstępnej-hehe. Ależ
    pomocni
    > prawnicy z nas... -pozdrawiam Renata

    Ja nie prześlę, bo nie podejmuję się napisania takiego bubla. Albo proszę
    bardzo: "1. X zobowiązuje się do sprzedania Y nieruchomości ............. w
    terminie .......... za cenę ............2. umowę sporządzono w dwóch
    jednobrzmiących egzemplarzach." jeszcze dwa słowa o PCC i lecimy z koksem.
    Ale to jest naprawdę bubel!

    --
    Olgierd