    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: tajemnica korespondencji (?)
    Date: Thu, 18 May 2006 23:29:55 +0200

    novax [###n...@u...koniecznie.to.WP.PL.###] napisał:

    > czy podczas kontroli przez policję, policjant ma prawo żądać ode
    mnie
    > otwarcia, lub samemu otworzyć, zaadresowaną na moje nazwisko kopertę
    > listem? Czy reguluje to jakiś przepis lub ustawa?

    Możesz oświadczyć, że nie wyrażasz zgody. Wówczas ma dwa wyjścia. Albo
    bez otwierania przekazać ją prokuratorowi po przeprowadzeniu
    formalnego przeszukania albo uznać, że nie interesuje go zawartość
    koperty. Reguluje to kodeks postępowania karnego. Ale nie ma on
    zastosowania dla kontroli osobistej, a jedynie dla przeszukania. Nie
    wiem co rozumiesz pod pojęciem "kontrola".