  • Data: 2023-03-02 18:39:43
    Temat: Re: szyba
    Od: PD <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Podobnie tu. Wiadomo, że wypadki się zdarzają. Wiele osób składa się na
    > drobne pieniądze, by w razie problemów jednego z nich z tej wspólnej
    > kasy pokryć straty. Nie ma w tym hazardu, bo nie da się na tym zarobić.
    > Nie dostaniesz przecież więcej, niż stracisz.

    W uproszczeniu jeśli ubezpieczyłeś jakąś rzecz o wartości 1000zł od
    kradzieży za 500zł na okres 1 roku, a prawdopodobieństwo kradzieży tej
    rzeczy w ciągu roku wynosi 1/4, to bez względu na to czy rzecz zostanie
    ukardziona czy nie, jesteś w plecy 250zł, a organizator jest do przodu
    250zł. I to nie statystycznie a fizycznie. Inaczej mówiąc, kupiłeś za
    500 usługę wartą 250, a sprzedający sprzedał Ci za 500 usługę wartą 250.

    Jak ubezpieczasz auto, to oni zadają kupę pytań o to kto nim będzie
    jeździł, jaki masz numer buta i czy dziadek walczył w powstaniu
    warszawskim, po to by ja najlepiej ww prawdopodobieństwo oszacować.

    PD