    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: szury w życiu codziennym [Kto po wyzwaniu od "szurniętego" pobiegł
    się zaszczepić?]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <su8qng$eil$1@dont-email.me> <q...@4...com>
    <a...@w...eu> <WZsOJ.603531$hye7.11643@fx11.ams1>
    <620aafab$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    <TuCOJ.379973$9Y33.237788@fx06.ams1>
    <620b37ed$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
    <10hpwy578eusk$.1tz4m3f2zb0ht$.dlg@40tude.net>
    <1z5xr1ao85iw.1xot7p7c0sel6$.dlg@40tude.net>
    <ibij0jmrh2a0$.1e537nixpwn4w$.dlg@40tude.net>
    <d...@4...net>
    <k...@4...net>
    <tdpi19uoyeyv$.tl0g73cgrpss.dlg@40tude.net>
    <j...@4...net>
    <i7wu9ubsnor4$.t7kjaluc5k4j.dlg@40tude.net>
    <1kbldrf0bhzfd$.4jghvj40gqgm.dlg@40tude.net>
    <gs9n4qzen8r5.10pmjdcum0u0e$.dlg@40tude.net>
    <2v5pyxhgcsk3$.1ni394fmz46gr$.dlg@40tude.net>
    Date: Mon, 21 Feb 2022 14:06:18 +0100

    On Fri, 18 Feb 2022 11:57:34 +0100, Olin wrote:

    > No faktycznie, dla rodziny i znajomych Szumowskiego intencje były wręcz
    > znakomite. Tyle przewalić przy okazji kowida nie każdy by umiał, ale PiS to
    > przecież elita.

    No ba, ale z drugiej strony rozumiem i popieram, ze jak nie wiadomo
    ile tych respiratorow bedzie trzeba, to trzeba kupic szybko, chocby
    bylo drozej.

    Oczywiscie - lepiej byloby kupic rok wczesniej, czy chocby w grudniu
    umowe podpisac, jak juz bylo o pandemii glosno.

    A tak w ogole, to chyba nalezalo stworzyc jakis centralny system
    zakupow dla szpitali.

    > Trzeba było kupić w trybie normalnym, ale wtedy nie dałoby się zrobić
    > takiego wielkiego wała na skalę antonowa.

    No ale widzisz - w takim normalnym to sie nie dalo.

    Tzn wyszlo na to, ze sie dalo ...

    > Co konkretnie przeliczyłeś i wyszło, że szczepionki "nie działają"?

    Ilosc nowych zachorowan wsrod zaszczepionych i niezaszczepionych.

    > https://drive.google.com/file/d/1VN1fwmBDzwD3UHprUVD
    OmurHlg4HObMb/view?usp=sharing

    > Belgia miała największą śmiertelność w całej UE.
    > Na wykresie groch z kapustą; gdzie ta "podobnie niska śmiertelność
    > niezależnie od PKB w krajach starej Unii"?

    Ale to rok 2020, a i to nie wiadomo do kiedy dokladnie.

    od tego czasu
    https://covid19.who.int/region/euro/country/be
    Belgia 30 tys zgonow, 24 tys do maja 2021, 11 mln mieszkancow,

    https://covid19.who.int/region/euro/country/bg
    Bulgaria 34 tys zgonow, 17 tys do maja 2021, 8 mln mieszkancow

    Jak widac przebieg epidemii w obu krajach byl calkiem inny,
    moze po prostu epidemia do Bułgarii doszla z opoznieniem..

    ten maj 2021 przyjety troche arbitralnie - raz, ze jak widac konczyla
    sie jedna fala, dwa - ze szczepienia trwaly w najlepsze.

    Popatrz tez na Belgie i Holandie - sasiednie kraje, bardzo wyrownane,
    czesto nie widac granicy - a smiertelnosc w Holandii dwa razy
    mniejsza. A to Belgowie zarzucali Holendrom niefrasobliwe podejscie -
    u nich lockdown, a na piwo mozna sie przejsc na sasiednia ulice do
    Holandii.

    Genetyka czy sluzba zdrowia? A moze za duzo przyjezdnych?
    Genetyka chyba podobna.

    J.