  • Data: 2022-02-21 14:06:18
    Temat: Re: szury w życiu codziennym [Kto po wyzwaniu od "szurniętego" pobiegł się zaszczepić?]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 18 Feb 2022 11:57:34 +0100, Olin wrote:

    > No faktycznie, dla rodziny i znajomych Szumowskiego intencje były wręcz
    > znakomite. Tyle przewalić przy okazji kowida nie każdy by umiał, ale PiS to
    > przecież elita.

    No ba, ale z drugiej strony rozumiem i popieram, ze jak nie wiadomo
    ile tych respiratorow bedzie trzeba, to trzeba kupic szybko, chocby
    bylo drozej.

    Oczywiscie - lepiej byloby kupic rok wczesniej, czy chocby w grudniu
    umowe podpisac, jak juz bylo o pandemii glosno.

    A tak w ogole, to chyba nalezalo stworzyc jakis centralny system
    zakupow dla szpitali.

    > Trzeba było kupić w trybie normalnym, ale wtedy nie dałoby się zrobić
    > takiego wielkiego wała na skalę antonowa.

    No ale widzisz - w takim normalnym to sie nie dalo.

    Tzn wyszlo na to, ze sie dalo ...

    > Co konkretnie przeliczyłeś i wyszło, że szczepionki "nie działają"?

    Ilosc nowych zachorowan wsrod zaszczepionych i niezaszczepionych.

    > https://drive.google.com/file/d/1VN1fwmBDzwD3UHprUVD
    OmurHlg4HObMb/view?usp=sharing

    > Belgia miała największą śmiertelność w całej UE.
    > Na wykresie groch z kapustą; gdzie ta "podobnie niska śmiertelność
    > niezależnie od PKB w krajach starej Unii"?

    Ale to rok 2020, a i to nie wiadomo do kiedy dokladnie.

    od tego czasu
    https://covid19.who.int/region/euro/country/be
    Belgia 30 tys zgonow, 24 tys do maja 2021, 11 mln mieszkancow,

    https://covid19.who.int/region/euro/country/bg
    Bulgaria 34 tys zgonow, 17 tys do maja 2021, 8 mln mieszkancow

    Jak widac przebieg epidemii w obu krajach byl calkiem inny,
    moze po prostu epidemia do Bułgarii doszla z opoznieniem..

    ten maj 2021 przyjety troche arbitralnie - raz, ze jak widac konczyla
    sie jedna fala, dwa - ze szczepienia trwaly w najlepsze.

    Popatrz tez na Belgie i Holandie - sasiednie kraje, bardzo wyrownane,
    czesto nie widac granicy - a smiertelnosc w Holandii dwa razy
    mniejsza. A to Belgowie zarzucali Holendrom niefrasobliwe podejscie -
    u nich lockdown, a na piwo mozna sie przejsc na sasiednia ulice do
    Holandii.

    Genetyka czy sluzba zdrowia? A moze za duzo przyjezdnych?
    Genetyka chyba podobna.

    J.