    Date: Sat, 12 Feb 2022 14:12:12 +0100
    Subject: Re: szury w życiu codziennym
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <su5g12$sp9$1@gioia.aioe.org> <h...@4...net>
    <6206a6fb$0$471$65785112@news.neostrada.pl>
    <1o10djw0rsawo$.16zddswnto5r0$.dlg@40tude.net>
    <6206b4ac$0$470$65785112@news.neostrada.pl>
    <jm107qvapz7a.1fs3q9op5jbzc$.dlg@40tude.net>
    <6206d632$0$470$65785112@news.neostrada.pl>
    <zzvoskhboiu9$.dwas1bqu2ol2.dlg@40tude.net>
    <6206d9a2$0$470$65785112@news.neostrada.pl>
    <94l762l0b0rf$.1us3vt62kwur7.dlg@40tude.net>
    <6206e156$0$470$65785112@news.neostrada.pl>
    <14vm44aeblwog$.qsj2g3670l0m$.dlg@40tude.net>
    From: Shrek <...@w...pl>

    > Ja biorę to:
    > "COVID-19 vaccine surveillance report: 23 December 2021 (week 51)"

    A co cie skłoniło, żeby w dyskusji o tym jak działają szczepionki na
    nowy wariant zrobić scrola w dół i wziąć stare dane?

    Table
    > 2 w tym dokumencie mówi o czym innym.

    To jest dokument o week 6 więc table 2 nie mówi o " czymś innym".

    > Ale są wykresy i z nich można istotnie znaleźć (str 14 i 15) że
    > skuteczność po 2 dawce na omikrona spada do zera po kilku tygodniach dla
    > Astrazeneca i Pfizer

    Dokładnie - dwudawkowa szczepionka ma po pół roku homeopatyczną
    skuteczność, mimo że w badaniach na dpuszczenie miała 95%. Słabo jak na
    najlepiej przebadaną szczepionkę w historii. W sumie chyba bez
    precedensu w historii masowych szczepień.

    > ale po boosterze (3 dawka) z Moderny utrzymuje się
    > znacznie dłużej (ciekawe że szczepionka mRNA tu się wyróżnia).

    Z tym znacznie dłużej też bym nie był taki huraoptymistyczny, bo żeby
    być powyżej 50% to raptem 3 miesiące...

    > A twój wniosek końcowy że skoro skuteczność szybko spada to nie będziesz
    > się szczepił jest doprawy idiotyczny.

    Hmmm.... A zacytujesz?

    > Normalny człowiek pomyśli - skoro
    > szybko spada to trzeba się często szczepić.

    Zależy. Po pierwsze dojedzie do wniosku, że sprzedano mu coś innego niż
    chciał kupić - kolokwialnie mówiąc go oszukano. Budzi to pewną nieufność
    w dalszych stosunkach. Zacznie się zastanawiać czy mu to rzeczywiście
    potrzebne. W sumie jak nie jesteś w grupie ryzyka to niespecjalnie.

    No i jak dla mnie teraz jest ważna sprawa. Szczepienia dostały
    dopuszczenia na waruknach jakich dosrtały. Czyli między innymi były
    badane w dwudawkowycm schemacie. Skoro zmieniamy schemat, to chyba
    powinny być nowe badania - były jakieś rzetelne badania bezpieczeństwa w
    schamecie trzydawkowym. A co kwartał - ku czemu to daży?

    > I weź pod uwagę że cały czas się pracuje nad nowymi szczepionkami i
    > lepiej dostosowanymi wariantami starych i zanim ci odporność spadnie,
    > wyjdzie skuteczniejsza szczpionka.

    No ale problem w tym, że jak kwestionuję skuteczność tej dwudawkowej po
    pół roku, to niektórzy reagują jakbym chciał matkę boską na fotel
    ginekologiczny zaciągnął i sprawdzać czy rzeczywiście jest dzieiwca:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.