  • Data: 2022-02-12 10:13:50
    Temat: Re: szury w życiu codziennym
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

> [...]
    > skuteczność po 2 dawce na omikrona spada do zera po kilku tygodniach dla
    > Astrazeneca i Pfizer ale po boosterze (3 dawka) z Moderny utrzymuje się
    > znacznie dłużej (ciekawe że szczepionka mRNA tu się wyróżnia).
    > A twój wniosek końcowy że skoro skuteczność szybko spada to nie będziesz
    > się szczepił jest doprawy idiotyczny. Normalny człowiek pomyśli - skoro
    > szybko spada to trzeba się często szczepić.
    > I weź pod uwagę że cały czas się pracuje nad nowymi szczepionkami i
    > lepiej dostosowanymi wariantami starych i zanim ci odporność spadnie,

    Jak wychodzi że jedno szczepienie na rok (jeden sezon grypowy) *już*
    nie wystarcza to wielu normalnych ludzi "pozbędzie się entuzjazmu".
    Normalność to nie punkt ale przedział/obszar, "normalni" reagują w 100%
    jednakowo tylko w umysłach całkiem pojebanych totalitarystów.
    Ja miałem podejście że jak będzie potrzeba jednego szczepienia na jeden
    sezon grypowy to będzie całkiem nieźle, Wychodzi że wiara w skuteczność
    (jedno sezonową trwałość) szczepień na grypę też "może mocno ucierpieć".

    Interesujące jest *dlaczego* szczepionkowcy nie zaczęli z miejsca od
    tego że prawdopodobnie+ będą potrzebne szczepienia co sezon grypowy
    (rok). Sądzili że bez tego "pominięcia" szczepionki nie przejdą?
    Ta niewiara świadczyłaby ciut lepiej niż świadome wciskanie ciemnoty?
    Czy może poziom dość racjonalnych oczekiwań per analogia z grypą
    przerastał ich małe rozumki?

    Nadchodzi czas konsekwencji za "wybrane strategie marketingowe".

    --
    A. Filip