  • Data: 2006-01-16 06:29:18
    Temat: Re: szkola a uprawnienia pedagogiczne
    Od: "Tiger" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To samo, co w sytuacji podniesienia czesnego z innego powodu. Co
    > przewiduje umowa? Mogą je podnieść?

    Nawet nie o to chodzi, czy moga podniesc czy nie. Od poczatku studiow mowa
    byla o tym, ze daja uprawnienia nauczyciela. Teraz nagle powstala w cenniku
    za semestr (5 miesiecy) nowa pozycja, drozsza o okolo 1000 - z adnotacja
    oznaczajaca mniej wiecej "to to samo, co pozycja o 1000 zl tansza - ale
    tylko placac 1000 zl wiecej dostaniecie papierek uprawnien". Ten nowy cennik
    "zawisl" na tablicy w styczniu.

    Inaczej mowiac: zaoferowano studia o profilu pedagogicznym za 2500 /
    semestr, na wykladach profesorowie potwierdzali, ze studia te koncza sie
    wydaniem uprawnien pedagogicznych. Cennik do grudnia zawieral za ten
    kierunek tylko jedna pozycje "wydzial X - studia zaoczne 2500 zl /
    semestr" - co sugeruje jednoznacznie, ze jest to oplata za takie a nie inne
    studia. W styczniu pojawila sie w cenniku (wywieszonym na tablicy ogloszen,
    w Internecie nadal "wisi" stary cennik) nowa pozycja - "wydzial X - studia
    zaoczne + uprawn. 3500 / semestr", co sugeruje, ze albo studenci mieliby
    placic wiecej za semestr, zeby uprawnienia otrzymac - albo szkola nie miala
    mozliwosci wydania uprawnien i dopiero takie mozliwosci organizuje (a razem
    z nimi nowa grupe). Tak czy owak...

    > No i ja bym jednak uzmysłowił właścicielowi szkoły, ze to silnie
    > zahacza o art. 286 kk.

    Rozumiem, niekorzystne rozporzadzanie mieniem... A czy nie ma w prawie o
    szkolnictwie wyzszym czegos o ofercie edukacyjnej i jej jednostronnej
    zmianie po zawarciu umowy z uczelnia prywatna? Sprawa jest juz dosc pilna,
    bo w sobote kolega zamierza zrobic na wykladzie maly przewrot -
    uswiadamiajac potulne owieczki, ze maja swoje prawa... i nikt ich okradac
    nie moze.

    Pozdrawiam,

    Tiger