  • Data: 2010-12-28 15:01:37
    Temat: Re: szkody w sklepie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 23 Dec 2010, .B:artek. wrote:

    > Słabe tłumaczenie. Jak dziecko zbije szybę
    > piłką, to też nie jest winą szyby, że znajdowała się na torze lotu piłki?

    Akurat ten element jest "słaby" - pytaniem jest, gdzie znajdowała
    się owa szyba. Jak w obrębie placu zabaw, dookoła którego wszystko
    jest obłożone siatkami i kratkami, to przykład jest zły.
    To jest miejsce w którym "normalnym" stanem są latające piłki.

    Acz nie zaprzeczam, że trochę (?) brakuje jasności w zakresie możliwości
    stosowania zasady "winien ten kto złamał przepis", pomijając umyślność.
    Znaczy:

    > Postaw samochód na parkingu przed marketem, ktoś Ci go zarysuje wózkiem.

    ...samochód może stać tak, że blokuje przejście, a metoda "egzekucji"
    jest nadal wątpliwa (acz wersja "próbowałem przejść ostrożnie, tylko wózek
    się na kamieniu ześliznął w lewo i zahaczył" może ma jakieś szanse?)

    pzdr, Gotfryd