  • Data: 2009-07-03 07:09:03
    Temat: Re: swoboda zawierania umów - co to oznacza
    Od: kuba <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    l...@v...pl pisze:
    > Prowadzę firmę, mam swoich klientów, chcę zawrzeć umowę z os.fiz., która
    > świadczyć będzie konkretne usługi na rzecz klentów mojej firmy.
    >
    > - nie chcę z nią zawierać umowy o pracę
    > - chcę aby wykonywała czynności na rzecz klientów w godzinach pracy mojego salonu
    > - chcę w umowie zawrzeć zapis dot. możliwości jej rozwiązania za 14 dniowym
    > wypowiedzeniem
    > - umowa będzie odpłatna
    > - ale nie chcę abym musiał podawać przyczynę wypowiedzenia
    > - nie chcę się narazić na odszkodowanie, jeśli będzie to potraktowane, jako
> [...]

    Jeśli w umowie jest przewidziany okres wypowiedzenia, to wszystko jest w
    porządku. Podejrzewam, że błędnie interpretujesz art. 746. Jego
    znaczenie jest takie, że nawet jeśli masz przewidziany 14-dniowy okres
    wypowiedzenia w umowie, to możesz wypowiedzieć bez konsekwencji umowę w
    każdym czasie, przy spełnieniu przesłanek określonych w tym artykule
    (zwrot wydatków, ważny powód).

    pozdrawiam
    kuba