  • Data: 2010-01-04 19:26:27
    Temat: Re: studencki plagiat a przypisanie sobie autorstwa
    Od: tokaj1 <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > sprawy na zewnatrz uczelni pozostaw tym, ktorzy reprezentuja uczelnie na zewnatrz.

    Bardzo mi się podoba podejście "witka". Moim zdaniem trafiłeś w sedno.
    Brawo!
    Nie powinno się mącić we własnym gnieździe. Jakby nie było student to
    swój człowiek dla uczelni. Myśli pracownika uczelni powinny iść raczej
    raczej w kierunku: jaką dać zagwozdkę studentom aby nie mieli skąd
    skopiować. Tu jest cała sztuka. Uczelnia to w pewnym stopniu
    niezależna instytucja. Prokuratury i sądy zbytnio nie lubią się
    angażować w tematy wewnątrzuczelniane, które w gruncie rzeczy nikomu
    na zewnątrz nie szkodzą.

    Przewidywany scenariusz:
    1. doniesienie na studenta
    2. albo się udowodni mu winę albo nie,
    3. zwierzchnicy wkurzeni bo są ciągani po sądach
    4. w najgorszym przypadku sprawa umorzona ze względu na małą
    szkodliwość czynu z uzasadnieniem, że student na tym nie zarobił (tak
    jakby ściągał na kolokwium).

    Wniosek końcowy: jak już takie myśli chodzą po głowie - zmienić pracę.