  • Data: 2010-01-04 21:40:08
    Temat: Re: studencki plagiat a przypisanie sobie autorstwa
    Od: RadoslawF <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2010-01-04 21:03, Użytkownik Zygmunt napisał:

    > Niemożliwe - masz ustawowe prawo zawiadomić organa ścigania o przestępstwie
    > , nikt nie może tego ci zabronić.

    Prawo masz, obowiązku nie masz.
    Znając regulamin zakładowy/uczelniany (wiem ty nie znasz)
    masz obowiązek o przestępstwie powiadomić przełożonego czy
    odpowiednie osoby.
    Są tylko dwa znane mi przypadki kiedy masz prawo najpierw
    powiadomić organizacje zewnętrzne a konkretnie PSP i pogotowie
    zanim zgłosisz to w firmie.

    > Weź skrajny przypadek, widzisz morderstwo w pracy/szkole i co dyrektor
    > może ci zabronić zadzwonić na policję albo nakazać milczenie? Albo jesteś
    > świadkiem jak dyr bierze łapówkę i wtedy biegniesz do niego i pytasz czy
    > możesz donieść.

    Zostaw skrajny przypadek a przemyśl jakiś bardziej typowy.
    Widzisz ciecia podającego kumplowi kradziony towar wynoszony
    z firmy/uczelni.
    Czujesz obowiązek zgłoszenia tego osobiście na policji
    czy wystarczy w odpowiednia osoba w firmie/uczelni ?