  • Data: 2021-07-16 15:38:50
    Temat: Re: strzelał do dzika
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.07.2021 o 12:09, Olin pisze:

    > Kiedy ranny krzyczy, to bezsprzecznie żyje i można spokojnie odjechać z
    > miejsca wypadku.
    > Kiedy inni krzyczą, że ktoś jest ranny albo umiera, też można się oddalić,
    > bo im akurat nic nie dolega.

    W tym wywodzie jest jednak ukryte jedno założenie - że w ogóle jest
    ranny. Mógł nie trafić nikogo, a ludzie zaczęli krzyczeć ze strachu,
    albo by uprzedzić, że tam są ludzie. Wówczas pomoc nikomu nie jest
    potrzebna. Mógł zabić, i w tym wypadku również zarzut nieudzielenia
    pomocy jest niedorzeczny.

    Przypominam, ze ja nie twierdzę, że oświetlający nie popełnił
    przestępstwa. Pomocnictwo do nielegalnego pozyskiwania zwierząt. Jakieś
    tam mataczenie. Ale nieudzielenie pomocy mnie dziwi po prostu.

    --
    Robert Tomasik