  • Data: 2011-06-12 18:40:49
    Temat: Re: stalking, a windykacja dlugu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    > To ciekawe, bo Gotfryd pisał coś o roku, pięciu, dziesięciu, a nie 150.

    A co za różnica? Przedawnienie to przedawnienie. Powstało głównie w
    celu, żeby nie trzeba było trzymać pokwitowań przez więcej niż określona
    liczba lat.

    > Było też o tych, co to korzystając z miękkiego serca wierzyciela odciągają.

    Kto ma miękkie serce powinien nieć twardą dupę.

    > Oczywiście pisząc o jajach nie pisałem o tych, co ich dług jest tego
    > rodzaju, ale o takich, co to dobrze wiedzą, że są winni, a korzystają z
    > przedawnienia.

    Z formalnego punktu widzenia nie ma żadnej różnicy. Ba! Z założenia
    różnica nie jest do wykrycia, bo skoro rzekomy dłużnik nie ma
    pokwitowania, to jak udowodni, że jednak zapłacił - jak twierdzi?

    > ATPO: te przedawnienia dziwne są, bo właśnie czytam w internecie
    > opowieść o tym, jak bibliotekarka naliczyła 540zł za przetrzymanie
    > książki od 1996 roku. Takie coś się powinno przedawniać. Książka warta
    > pewnie 20zł albo mniej.

    Mogła sobie naliczyć i milion. Podobnie jak ja mogę naliczyć tobie
    odsetki za 5 wsi, których nie spłacił mojemu pra-pra-pra-pradziadkowi
    twój pra-pra-pra-pradziadek ;)