    From: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spotkanie na imieninach
    Date: Wed, 05 Jan 2005 09:23:14 +0100

    Dnia Tue, 4 Jan 2005 21:20:23 +0100, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał:

    > Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>
    > napisał w
    > wiadomości news:opsj3forznmg13b0@kura4m98.it-net.pl...
    >
    > Sorry, że odpisuję pod Twoim postem na post pytajacy, ale dopiero po
    > przetworzeniu go przez Ciebie zdołałem sie doczytać, o co chodzi.

    ok

    [ciach]

    > 1) Naruszenie miru domowego, bo nie wyszedł z mieszkania.
    > 2) Naruszenie nietykalności, bo ją uderzył.
    > 3) Pozbawienie wolności,bo ją przywiązał i wyszedł.
    > - Razem zgwałcenie, które moim zdaniem pochłania te poprzednie, bo
    > przecież w tym celu pozostał w mieszkaniu, w tym celu ją bił i wreszcie
    > w tym celu ją przywiązywał.

    Pochłania. w każdym przypadku. Nawet jakby mocno przegiął z tym
    naruszaniem ietyklaności czy pozbawieniem wolności (np klaustrofobiczkę do
    ciasnej skrzyni) to załapał by się na szczególne okrucieństwo.
    Kumulatywnie mogłaby być ewentualnie kwalifikacja ze 156 kk albo 157 kk.
    Spotkałem się też z kumulatywną z 288, ale to byo dziwne - facet zgwałcił
    grożąć w razie odmowy porozbijaniem kolekcji porcelanowych dzbanuszków czy
    też figurek - ale czy przemoc co do rzeczy posuje pod 197 to nie jest
    takie pewne.

    > 1) Uszkodzenie mienia, bo rozbił automat.
    > 2) Kradzież prezerwatywy.
    > - Razem kradziez z włamaniem, choc spotkałem się z sytuacjami, iż w
    > wypadku znacznej dysproporcji szkody z tytułu zniszczenia mienia w
    > stosunku do
    > skradzionego mienia, to stosowano osobno uszkodzenie, a osobno kradzież.

    Osobno? Powino być kumulatywnie. W takiej sytuacji uszkodzenie
    zabezpieczeń nie może być traktowane jako współkarany czyn uprzedni.
    Klasyczny kazus z demolką instalacji alarmowej żeby ukraść srebrną
    łyżeczkę.

    > Pewnie miało być 279 kk, a nie 297 kk. I ja bym to bez zbiegu
    > kwalifikował uznając uszkodzenie mienia jako współukarany czyn. chyba,
    > że rozmiary
    > uszkodzeń przekraczały zakres konieczny do wyciągnięcia tej prezerwatywy.

    W zbiegu. Nie chodzi o zakres konieczny do pokonania zabezpieczenia tylko
    relację: szkoda wyrządzona kradzieżą/szkoda wyrządzona włamaniem. Tutaj
    jest ewidentna dysproporcja.

    > OK.

    > Też tak uważam.

    > Ja bym pominą ewentualnei to zniszczenie mienia.

    > A, na tym to się nie znam. Generalnie włamanie, to bzdet. Kilka miesięcy
    > w zawieszeniu na 2 lata i obowiązek naprawienia szkody.

    Może być kilka miesięcy. 4,6,8 zależnie jak upadnie kostka. Ewentualnie 8,
    a jak Manchester Utd. wygra następny mecz to 4. to Bo uzasadnienie będzie
    takie samo.

    > Zgwałcenie, rzecz poważniejsza. Wcześniej ja bił i wiązał. Może i dwa
    > lata, to by wystarczyło.

    No ale bijąc wielkiej krzywdy nie zrobił - był dla niej dobry jak tow.
    Lenin - ( "a mógł zabić" :-) ). KAry rzucałem kompletnie z głowy. Zależy
    od osoby, w końcu zgodził się na dmuchanie przez balonik, jak jeszcze
    młody niekrany a ona go podrywała...

    --
    Falkenstein
    skazania.