    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 21 Jun 2012 10:33:00 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: spółka z synem

    On Thu, 21 Jun 2012, spp wrote:

    > 1. Definicja osoby współpracującej z przedsiębiorcą
    >
    > Za osobę współpracującą z osobą prowadzącą pozarolniczą działalność (dalej:
    > przedsiębiorcą) uważa się małżonka, dzieci własne, dzieci drugiego małżonka i
    > dzieci przysposobione, rodziców, macochę i ojczyma oraz osoby
    > przysposabiające, jeżeli:
    > - pozostają z nią we wspólnym gospodarstwie domowym i
    > - współpracują przy prowadzeniu działalności.
    >
    > IMHO nie da się tak prosto. :(

    Ale to nie stoi na przeszkodzie pytaniu Marzeny.
    Po prostu - jeśli zawrze umowę o pracę z własnym synem, to:
    - dla ZUS będzie to 'osoba współpracująca' (czyli składki będą liczone
    jak dla przedsiębiorcy, a nie jak dla pracownika)
    - dla podatku dochodowego syn zapłaci podatek, a ojciec lub matka też
    zapłaci podatek (bo wynagrodzenie syna nie będzie kosztem uzyskania)

    Ale zakazu nie ma!

    pzdr, Gotfryd