  • Data: 2005-04-10 16:20:10
    Temat: Re: społka cywilna- rozwiązanie umowy
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

    SiEmIoN napisał(a):
    > Natomiast KPC w przytoczonym przez Ciebie artykule 479(1) § 1
    > wskazuje na stosowanie jego przepisów do przedsiębiorców (a więc i do
    > "spółek osobowych" jakim są spółki cywilne zawiązane w oparciu o umowę
    > spółki cywilnej).
    > Spółka cywilna to nazwa przyjeta dla umowy cywilnej. Nie jest ujeta jako
    > spólka prawa handlowego, jest nierejestrowana w KRS i istnieje jedynie jako
    > wpis do działalności gospodarczej dwóch, kilku lub większej ilości osób
    > prowadzących DG.

    Trochę przeczysz sam sobie :)
    To kto jest w końcu przedsiębiorcą?

    > Jak dla mnie powinien sprawę rozpatrywać wydział cywilny
    > gdyż wyraźnie mamy tu doczynienia z umową cywilną.

    Tak, ale nawet przyjmując że nie chodzi w tym konkretnym przepisie o
    spółkę cywilną, można powiedzieć że mamy również do czynienia ze
    stosunkiem między przedsiębiorcami (wspólnicy) w zakresie prowadzonej
    przez nich działalności gospodarczej, a więc sprawa gospodarcza z §1...

    KG