  • Data: 2005-04-10 14:48:25
    Temat: Re: społka cywilna- rozwiązanie umowy
    Od: "SiEmIoN" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > sprawa ze stosunku spółki jest sprawą gospodarczą (art.479[1]§2 pkt 1 kpc)

    Ale czy nie do spółek prawa handlowego (Kodeks Spółek Handlowych)?
    Artykuł 1 § 2 KSH (Kodeks Spółek Handlowych) daje jednoznaczne okreslenie
    czym jest spółka, a w art. 2 mówi że w sprawach nieuregulowanych kodeksem
    odsyła do KC. Natomiast KPC w przytoczonym przez Ciebie artykule 479(1) § 1
    wskazuje na stosowanie jego przepisów do przedsiębiorców (a więc i do
    "spółek osobowych" jakim są spółki cywilne zawiązane w oparciu o umowę
    spółki cywilnej).
    Spółka cywilna to nazwa przyjeta dla umowy cywilnej. Nie jest ujeta jako
    spólka prawa handlowego, jest nierejestrowana w KRS i istnieje jedynie jako
    wpis do działalności gospodarczej dwóch, kilku lub większej ilości osób
    prowadzących DG. Jak dla mnie powinien sprawę rozpatrywać wydział cywilny
    gdyż wyraźnie mamy tu doczynienia z umową cywilną.

    --
    Pozdrawiam :) helldust
    h...@t...pl