eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawospółdzielnia nie chce zwrócic nadpłaty za metraż, którego nie ma › Re: spółdzielnia nie chce zwrócic nadpłaty za metraż, którego nie ma
    From: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spółdzielnia nie chce zwrócic nadpłaty za metraż, którego nie ma
    Date: Fri, 27 Jun 2003 02:01:57 +0200

    > Ciekawe, czy twoja teoria sprawdziłaby się w przypadku, gdyby mieszkanie
    > było większe, a nie mniejsze.
    > Umowa zapewne zawiera cenę za m2, a z punktu widzenia kupującego mało
    mnie
    > interesuje rozliczenie budowy przez spółdzielnię.

    Jak mało interesuje a ustawowe "ostateczne rozliczenie inwestycji" ?
    Niekiedy jest to 20-30 % dopłaty i nie przeskoczysz tego. Możesz kupić
    mieszkanie i już w nim mieszkać ale nie jest one zawieszone w próżni i
    spółdzielnia jeszcze wydaje pieniądze na końcowe "dopieszczenie" budowy
    (trawniki, place zabaw, parkingi itd.) i wynika to z ustawy.
    Ale w tym przypadku wszystko może być OK było już o tym w necie. Z tego co
    przypominam sobie:
    1 Dawniej obowiązywała PN dotycząca liczenia powierzchni lokalu i obecnie
    nie obowiązuje a liczyła ona metraż w świetle ściany czy cos takiego( może
    odwrotnie ;))
    2 Dopuszalne były zawsze pewne odstępstwa od powierzchni planowanej i
    rzeczywistej
    3 Pomiar powierzchni w związku z przekształceniem formy własności
    wydzieleniem nieruchomości lokalowej czy jak tam zwał uwłaszczeniem jest już
    unormowany i liczy się w sposób określony w wspomnianej ustawie czy
    pokrewnych dokumentach.
    Może te wszystkie rzeczy się sumują i tak wyszło ( chociaż dużo te 3m na
    takim mieszkaniu) ale jak wspomniałem w necie kilka razy było o tym iż te
    metry obecnie liczone nie bardzo pasują do wcześniejszych dokumentów. Pisze
    aby załagodzić bo może jest to jakoś jednak uzasadnione.
    Pozdrowienia Andrzej