  • From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spóldzielcze prawo do lokalu mieszkalnego
    Date: Fri, 18 Jan 2008 04:04:09 +0100

    wiadomości news:tp1565-os9.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > O czym ty piszesz?

    O tym, że przekształcając spółdzielcze własnościowe/lokatorskie prawo do
    lokalu, na lokal stanowiący odrębną nieruchomość stajesz się
    współwłaścicielem części wspólnych budynku i działki gruntu pod budynkiem.
    Idąc dalej, wprost z ustawy stajesz się członkiem wspólnoty mieszkaniowej.
    Idąc dalej, masz bezpośredni wpływ na działanie wspólnoty mieszkaniowej i
    bezpośredni wpływ na losy twojej nieruchmości/działki gruntu. I nawet jeśli
    zarządcą tej nieruchomości nadal pozostaje spółdzielnia, to lepiej mieć
    prawo głosu bezpośrednio w sprawach dot. twojej nieruchomości, której jesteś
    współwłaścicielem, niż prawo głosu w sprawach spółdzielni, które wcale nie
    musi się przekładać, na decyzje o losach twojej nieruchomości.
    Tak mówiąc obrazowo, większy wpływ na losy twojego regionu ma wybór w
    wyborach samorządowych radnego, czy też prezydenta miasta/burmistrza/wójta,
    niż wybór posłów na sejm RP.
    Albo jeszcze inaczej, lepiej współrządzić swoją nieruchomością
    bezpośrednio, niż poprzez pośrednika, jakim jest spółdzielnia.
    Jeśli jeszcze nie zrozumiałeś, to przykro mi, nie potrafię tego wyjaśnić
    prościej.