  • Data: 2005-07-05 20:18:45
    Temat: Re: spadek - ujemny
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    JureK wrote:

    > A dlaczego?
    bo tam się toczy dyskusja o wyższości mBanku nad Inteligo.

    > Interesuje mnie jaka jest praktyka postępowania banków po śmierci
    > klienta. Ostatecznie każdy klient banku kiedyś umrze, a większośc z
    > nich ma jakieś zadłużenie. Czy banki zawsze uczestniczą w
    > postępowaniach spadkowych. czy przy niewielkim zadłuzeniu lepiej
    > umorzyć? Prawnicy i postępowanie przed sądem przeciez też kosztuje -
    > choćby czas.
    > Jaka jest kwota, której bankowi "nie opłaca się" dochodzić?
    > Pytam bardziej z ciekawości niż z konieczności zdobycia wiedzy dla
    > mojego konkretnego przypadku.

    Każdy bank ma swoje procedury wewnętrzne. Najwięcej do powiedzenia
    miałby chyba pracownik banku, ale na pewno na liście dyskusyjnej są oni
    tylko read only, więc szukaj jakiego zaprzyjaźnionego.
    Dopóki procedura niewiele kosztuje banki zawsze będą zainteresowane
    odzyskaniem pieniędzy.
    Dopiero w momencie kiedy bank widzi, że to nie ma sensu, bo nie da sie
    nic wyciągnąć spisuje dług na stray. Decyzje podejmuje się indywidualnie.
    Na to bym akurat w tym przypadku nie liczył.
    Liczyłbym tylko, że bank sie nie wyrobi w czasie, bo z racji odchudzeń
    kadrowym i tak się nie wyrabiają z połową spraw.