    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadek i złośliwa siostra
    Date: Sat, 28 Aug 2010 18:28:07 -0500

    On 8/28/2010 3:24 PM, jhru wrote:
    > Mój bardzo dobry znajomy jest ciężko chory , wyrok wydany - białaczka.
    > Chce uregulować swoje sprawy majątkowe. Po rodzicach został mu dom i
    > działka na której ten dom stoi. Aktualnie w tym domu nikt nie
    > zamieszkuje. Zapoznałem się z dokumentami z których wynika ,że Znajomy
    > jest właścicielem / a w zasadzie byłby po klepnięciu sprawy w sądzie/
    > 5/6 tego "majątku", ponieważ dwójka rodzeństwa zrzeka się całkowicie
    > swoich praw na rzecz Znajomego. Pozostaje jedna siostra ,która jest tam
    > zameldowana razem z dwójka swoich dzieci ale od ponad 20 lat nie mieszka
> [...]

    1. w biurze meldunkowym sklada(sz) wniosek o wymeldowanie siostry w
    trybie administracyjnym. W biurze beda wiedzieli o co chodzi. Jak
    argument podajesz, ze nie mieszka od 20 lat pod tym adresem.

    2. skoro 1/5 jest jej to jest jej. Nie ma obowiazku sie tego zrzekac.
    Moze to co najwyzej wam sprzedac, a kupic mozecie to wy, albo od
    razu dogadac sie, ze kupiec jej odpali kase bezposrednio do reki, a ona
    sprzedaje jemu.

    3. jesli sie nie dogadacie, wniosek do sadu. w zaleznosci od tego jak to
    dostal, a wyglada na to,ze w spadku, to wniosek do sadu o przymusowy
    dzial spadku. zaproponujcie, ze wy ja splacicie. Sad zapewne przyklepie.
    I wowczas bedziecie ieli calosc.