  • Date: Wed, 26 Jan 2005 12:04:57 +0100
    From: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadek-czy tak można?

    Dnia 05-01-26 00:29, Użytkownik Robert Tomasik napisał :
    > Użytkownik "Todi" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jeśli ktoś się zorientuje, że dokonano w imieniu zmarłego operacji po jego
    > śmierci, to grozi Ci odpowiedzialność karna. W zależności od tego, czy
    > wejdziesz na jego hasło, czy na swoje jako pełnomocnik, to różne
    > kwalifikacje prawne mogą być. Jeśli rzeczona osoba żyje, to ja bym jednak
    > poprosił ją o dyspozycję na wypadek śmierci. Wówczas bank wypłaca osobie
    > wskazanej, jeśli się nie mylę.

    OK, ale co w przypadku, gdy osoba zmarła ustawiła wcześniej przelew, z
    datą przyszłą, i realizacja tego przelewu dokona się *po* jej śmierci
    (np. na konto spadkobiercy). Czy spadkobierca ma obowiązek natychmiast
    powiadomić bank o śmierci (przed datą realizacji przelewu)? A jeżeli nie
    to czy winien zwrócić przelane pieniądze na konto zmarłego? A jeżeli
    zatrzyma te pieniądze to popełnia przest./wykr.?

    andy_nek