    From: janusz <n...@a...am>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: słup elektrowni na posesji
    Date: Thu, 11 Nov 2010 20:36:04 +0100

    W dniu 2010-11-10 22:14, Andrzej Lawa pisze:

    > Pamiętaj tylko o instytucji zasiedzenia - przecwaniakujesz i okaże
    > się, że się podłożysz. Z czego bym się ucieszył, bo - pomijając
    > aspekt prawny - kupowanie ziemi z jakąś instalacją i potem robienie
    > o nią awantury jest co najmniej nieetyczne.

    dziękuję za twoją bezinteresowną nieżyczliwość, a instytucja zasiedzenia
    w tym przypadku nie
    działa panie mądralo.

    Art.121 pkt 4k.c mówi że " bieg przedawnienia nie rozpoczyna się
    , a rozpoczęty ulega zawieszeniu, gdy uprawniony nie może z powodu siły
    wyższej dochodzić swoich roszczeń przed sądem lub innym organem.
    powołanym do rozpoznania spraw danego rodzaju.''

    Z kolei w wyroku SN z 13 grudnia 2001 r.(sygn. IV CKN 165/01 ) sąd ten
    uznał, że równoznaczna z siłą wyższą jest także sprzeczna z prawem
    powszechna praktyka organów administracji uniemożliwiająca realizację
    przez uprawnionego przysługujących mu roszczeń.W świetle licznych
    orzeczeń SN zasadniczo do zmiany ustroju 4 czerwca 1989 r. nie było
    możliwości dochodzenia swoich praw w tym względzie. Tak więc panujący
    wówczas ustrój był siłą wyższą a co zatym idzie okresy przedawnienie i
    zasiedzenia do tego czasu ulegają zawieszeniu. Przy tym założeniu
    zasiedzenie przez kompanie energetyczne zaczęło biec od 04 czerwca 1989
    r. tak więc one mogłyby zasiedzieć prawa dopiero w 2019 r.

    Co jest nieetycznego w żądaniu zapłaty za korzystanie z mojej własności?
    W czasach komunistycznych nie można było zwrócić się o taką rekompensatę
    z wiadomych powodów, teraz to się zmieniło. Natomiast nieetyczne z
    pewnością jest ciągłe podnoszenie cen energii elektrycznej, którą mamy
    jedną z najwyższych w Europie w stosunku do zarobków.
    Poza tym zastanawiam się, po co w ogóle odpisujesz na takie pytania jak
    moje, skoro nie potrafisz dać sensownej rady, a tylko ciskasz
    złośliwościami i zacierasz ręce na myśl, że może komuś coś się nie udać
    i powinie mu się noga. Zapewne jesteś starym, brzydkim i samotnym
    człowiekiem, który czerpie radość z cudzego nieszczęścia, bo sam jest
    nieszczęśliwy.
    EOT.