  • Data: 2003-01-29 08:30:58
    Temat: Re: ślub kościelny
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam serdecznie i proszę o poważną odpowiedź na następujące pytanie. Otóż
    > czy można w naszym pięknym kraju złożyć śluby tylko w kościele a nie
    > zgłaszając tego w urzędzie stanu żywionego, słyszałem że zanim podpisano
    > umowę konkordatową można było to zrobić. Kochamy się z moją dziewczyną i
    > chcemy być razem ale ślub cywilnym mógłby nam zaszkodzić w ten sposób, że
    > wybranka moja pobiera rentę po matce ponieważ się jeszcze się uczy. Po
    > ślubie natomiast renta ta będzie wstrzymana.

    IMHO Oczywiscie ze mozna. I dziwie sie ze sie o tym nie mowi. Wystarczy
    spelnic wymogi konkordatowego zawrzec zwiazek i nie podpisac papierow na
    koniec ceremonii. Slub koscielny zawierasz przed Bogiem nie przed
    urzedniczynami. Po kolejne ... po ceremonii w kosciele na sam koniec
    podpisuje sie papiery, a kto powiedzial ze musisz je podpisac? Ale nawet jak
    podpiszesz, to czemu nie mialo by sie stac tak ze nie dotra te papiery w
    ciagu pieciu dni do USC? No a jak nie dotra w piec dni .. to chyba nic nie
    wyjdzie :)) I o to Tobie chodzi

    Inna sprawa to ta renta. Roznie to bywa jak solidnie zalatwisz to przyszlem
    malzonce nie wstrzymaja. :))

    Pozdrawiam
    AJA
    P.S. Dziwne ze tak trzeba sie starac by otrzymac wylacznie koscielny slub.