  • Data: 2007-06-21 09:15:20
    Temat: Re: skomplikowane zdanie: prawo zadania
    Od: kam <x#k...@w...pl#x> szukaj wiadomości tego autora

    Ludek Vasta napisał(a):
    > Wydaje mi sie, ze forma papierowa jest obowiazkowa, ale w dodatku
    > podejrzany moze poprosic tez o ustne podanie zarzutow, ktore mu zostanie
    > powiedziano wczesniej, zanim maszyna urzedowa zdola napisac szczegolowe
    > postanowienie na odpowiednim druku i zalatwic jego przetlumaczenie na
    > jezyk ojczysty podejrzanego.

    Ale tu nie chodzi o postawienie zarzutów, które rzeczywiście musi
    nastąpić na piśmie przez wydanie postanowienia (choć tylko w śledztwie,
    bo już w dochodzeniu niekoniecznie - art.325g kpk), a o wyjaśnienie ich
    podstawy, które może być ustnie (podanie podstaw), jak i na piśmie
    (sporządzenie uzasadnienia). Podejrzany może zażądać realizacji jednej z
    tych form albo obu. Stąd konieczność określenie czego żąda.

    KG