eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoskandal przy rekrutacji na administrację na UŚ w Katowicach › Re: skandal przy rekrutacji na administrację na UŚ w Katowicach
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: skandal przy rekrutacji na administrację na UŚ w Katowicach
    Date: Sun, 12 Jul 2009 10:12:43 -0500

    mdm wrote:
    > Na Uniwersytecie Śląskim, na Wydziale Prawa (!!) dopuszczono sie czegoś co
    > nie waham nazwać oszustwem egzaminacyjnym. Chodzi o sprawę rekrutacji
    > kandydatów z tzw starą maturą na kierunek Administracja. Rzecz dotkneła
    > bliską mi osobe i chciałbym poznać waszą opinie na ten temat oraz rady
    > dotyczące sposobu oprotestowywania postępowania uczelni. Postaram sie
    > wyjasnic prosto w czym rzecz.
    > Uczelnia postanowiła że przyjmie kandydatów ze starą i nową maturą
    > uwzględniając proporcje wśród zgłaszających się. Czyli jesli z nową matura
> [...]

    Nie ma co oprotestowywać. uczelnia jest niezależna i może sobie
    uchwalić, że będzie przyjmować tylko niebieskookich.
    Uwalić to może tylko minister, bo to on na początku roku dostał zasady
    rekrutacji od wszystkich uczelni, tylko kto by to czytał.

    Teraz zamiast wszczynać wojnę możecie zrobić tylko jedną rzecz.
    Od decyzji przysługuje odwołanie do rektora. jest to napisane na
    papierku, który dostaliście z decyzją o odmowie przyjęcia.
    Tylko trzymać się terminów.

    W odwołaniu jak najbardziej obrazowo opisać, że system powoduje nierówne
    traktowanie kandydatów ze starą i nową maturą.
    Starajcie sie jakąś metodą przeliczyć starą maturę na nową i pokazać, że
    gdyby ta osoba miała nową maturę, to pewnie miałaby tyle to a tyle
    punktów i by sie dostala.

    Rektor nie jest związany w żaden sposób zasadami rekrutacji i może
    przyjąć kogo tylko chce z odwołania. Ale tylko z odwołania, więc musicie
    to po prostu zrobić.

    Jeśli to się nie uda, to koniec.

    Na przyszłość pozostaje wam wcześniej szukać uczelni, do której jest się
    łatwiej dostać, albo na tej uczelni szukać wydziału gdzie można się
    dostać, a po pierwszym semestrze pisać wniosek do dziekana o
    przeniesienie ( o ile w ogole takie coś jest praktykowane). Czasami na
    kierunkach technicznych jak ktoś się nie dostał na informatykę, to idzie
    na elektronike, matematyke, chemie, wyciaga srednia ile wlezie, a potem
    po semestrze pisze prośbe o przeniesienie na inny wydział.
    Jak się już jest studentem nawet innej uczelni, to pewne rzeczy łatwiej
    załatwić niż jak się jest "z ulicy".