    From: "m...@g...com" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: selekcje do klubów
    Date: Fri, 28 Mar 2008 14:22:14 -0700 (PDT)

    On 28 Mar, 22:00, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik <m...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:3ef10fa7-837c-4c8f-91b6-784ab01f02a9@
    h11g2000prf.googlegroups.com...

    > Ale ja tam nie chcę "wtargiwać", tylko wejść. Tu właśnie jest pewna
    > różnica. Zakres uprawnień pracownika ochrony zawiera ustawa. nie ma tam
    > zatrzymania z powodu wysokiego wieku. Oczywiście, jeśli wstęp jest płatny,
    > to brak biletu moze być podstawą zatrzymania, ale jego niesprzedanie bez
    > uzasadnionej przyczyny jest wykroczeniem.

    każdy (a więc i ochroniarz) może zastosować obronę konieczną wobec
    bezprawnego zamachu. bezprawnym zamachem jest wdarcie się do cudzego
    lokalu lub nieopuszczenie go, mimo wyrażenia takiej woli przez osobę
    uprawnioną. obrona konieczna może polegać na uniemożliwieniu takiej
    osobie wejścia lub zmuszeniu do wyjścia.

    o do sprzedaży biletów, to zależy na jakich zasadach je sprzedaje -
    jeśli z jego (chociażby dorozumianego) oświadczenia woli wynika, że
    chce je sprzedawać wszystkim chętnym, wówczas jest zobowiązany te
    osoby wpuszczać, inkasując od nich opłatę. Jeśli stosuje selekcję -
    może wpuszczać osoby, które przeszły pozytywnie selekcję.