eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawosamochód zarejestrowany jako ciężarowy a parkowanie w mieście › Re: samochód zarejestrowany jako ciężarowy a parkowanie w mieście
  • Data: 2009-08-07 22:03:25
    Temat: Re: samochód zarejestrowany jako ciężarowy a parkowanie w mieście
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    > KazaÄ? sobie mogli. Faktem jest, Ĺźe pewnie wielu siÄ? stosowaĹ?o
    > do poleceĹ? sĹ?uĹźb mundurowych na granicy, nie zadajÄ?c sobie trudu
    > zgĹ?Ä?bienia odpowiednich przepisĂłw. A w tych przepisach najczÄ?Ĺ?ciej
    > czynnikiem dodatkowym decydujÄ?cym o tym, Ĺźe przez dane
    > przejĹ?cie graniczne da siÄ? przejechaÄ? z kratkÄ? i Ĺźe normalnie, a
    > nie z tirami
    > byĹ?a DMC do 2,5t czy 3,5t. JeĹşdziĹ?em wielokrotnie z towarem i bez i
    > jakoĹ? nikt
    > siÄ? nie czepiaĹ? - a miaĹ?em w aucie na wszelki wypadek wydrukowane
> [...]

    Piszesz o dwóch różnych sprawach, były, a i może nadal jest taki
    podział, przejścia turystyczne dla samochodów do 3,5t i ruchu pieszego,
    oraz przejścia drogowo-towarowe(nie pamiętam już dokładnie, ale chyba
    tak się to nazywa) dla samochodów osobowych i ciężarowych. Na tych
    drugich przejściach były oddzielne pasy dla samochodów ciężarowych,
    często wjazd i wyjazd na te pasy był możliwy tylko przez terminal odpraw
    celnych. I jak się pogranicznik lub celnik uparł, to ciężarowym Tico czy
    innym Matizem, musiałeś terminal zaliczyć.
    Rozporządzenie nic by Ci nie dało, służby graniczne nie miały i nie mają
    obowiązku wpuszczać obcokrajowców i/lub ich samochodów na teren swojego
    kraju. Widziałem wielu takich co cwaniakowali na przejściu, a potem
    czekali aż przyjdzie kolejna zmiana służb, żeby przekroczyć granicę.