    From: Andrzej <a...@p...de>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: s3up telefoniczny na mojej parceli
    Date: Sun, 26 Jul 2009 14:30:41 +0200

    Użytkownik kris napisał:
    > Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości

    > Ciekawe czy mówiłbyś tak samo jakby Tobie Tpsa odmówiła podłączenia netu bo
    > sąsiad się nie zgadza na postawienie słupa/chce za dużo za dzierzawe terenu
    > pod slup.;))
    > Widzisz właśnie przerabiam taką sytuacje.
    > Sąsiad zakończył budowe domu i chce miec tel. i net.
    > I wychodzi tak własnie że potrzebny jest slup stojący na końcu mojej
    > działki- ta działka to droga dojazdowa do mojego domu.
    > Nie zgodzę się na słup to telekomunikacja naisze do sąsiada- "brak
    > możliwości technicznych"
> [...]

    ciekawe co bys powiedzial, jakby przyszly do ciebie spolki z propozycja
    usyawienia słupów przeróżnych, bo chcą powadzić działalność polegającą
    na świadczeniu usług ludności (wszystki jedno: internet telefonia
    komórkowa, telewizja). jeśli byś się zgodził za friko to chwała ci za
    to, ale to nie znaczy że własciciel działki/terenu ma jakis moralny
    obowiązek, w imię zasad współżycia społecznego, udostępniać wszystkim
    swój teren. firma czerpie korzyści z tego że słup stoi na czyimś terenie
    więc logicznym jest że powinna też ponosić koszty z tego tytułu.
    TPSA zagrała nie fair wobec ciebie/twojego sasiada, że opowiada ci ze
    sasiad jest winien ze ty nie masz netu. nie przewidzieli, ze własciciel
    może nie udzielić zgody na udostępnienei terenu? nie ma innych
    rozwiązań? sąsiad jest jedynym wyjściem? to tylko świadczy o tepsie.
    Takie myślenie to pozostałosci po poprzednim ustroju, kiedy państwowe
    firmy w imię wyższej konieczności (teraz: współżycia społecznego)
    stawiały sobie co chciały gdzie chciały a szary człowiek nie miał nic do
    powiedzenia.
    pzdr