  • Data: 2022-08-14 12:49:21
    Temat: Re: ryby
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-08-14, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Bo to tak ciężko napisać zamiast zatrucie rtęcią, zatrucie związkami rtęci?

    Można, ale zwykle jak ktoś powie/napisze zatrucie rtęcią to ma na myśli
    metaliczną lub związkami. Jeśli istnieje potrzeba udokładnienia, to
    pojawi się słowo metaliczna, wolna, lub parami rtęci. A jak napisze się
    związkami, to pojawi się od razu pytanie jakimi i skąd w zasadzie
    wiadomo, bo to nadal może być rtęć metaliczna (ktoś np. postanowi odzyskać
    szkło z kilku ton starych świetlówek).

    > Zatrucie związkami rtęci nie jest jakoś szczególnie nieprawdopodobne.
    > Dziwne dla mnie jest lawinowe umieranie ryb i zwierząt. Każdy organizm
    > ma inną odporność, a i ptaki jedzące padłe ryby od związków rtęci ne
    > powinny tak natychmiast paść, bo z kolei w nich też musi się ta rtęć
    > odłożyć. I dlatego uważam to za mało prawdopodobną przyczynę.

    Zasadniczo się zgadzam, ale nie da się nigdy wykluczyć, że idiota
    postanowił spuścić kilkaset kg jakiś starych chemikali, które odkrył na
    swojej działce.

    No właśnie.

    --
    Marcin