  • Data: 2006-09-09 12:36:41
    Temat: Re: rozwód - od czego zacząć?
    Od: Bungo <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maverick31 napisał(a):
    > Dobra,
    > Wszyscy sie wykrzyczeli wiec napisze z dwa slowa.
    >
    > Bierzesz meza na kawe (lub on ciebie) i ustalacie warunki rozwodu.
    > Proponujesz rozwod bez orzekania i w pozwie nie podnosisz sprawy alimentow-
    > nawet gdy pytaja to mowicie, ze to zalatwicie miedzy soba.

    nie ma raczej takiej opcji:-(
    cos mi sie wydaje, ze nawet jak sadowi przedstawicie uzgodnione miedzy
    soba alimenty, to i tak sad moze - kierujac sie dobrem dziecka -
    zasadzic inaczej. Na pewno zas sad nie pominie tej kwestii milczeniem.

    zreszta patrz art. 58 par. 1 krio: "W wyroku orzekajacym rozwod sad
    rozstrzyga o wladzy rodzicielskiej nad wspolnym maloletnim dzieckiem
    obojga malzonkow oraz orzeka, w jakiej wysokosci kazdy z malzonkow
    obowiazany jest do ponoszenia kosztow utrzymania i wychowania dziecka
    (..)"

    pozdrawiam

    Bungo