  • Data: 2011-12-20 09:28:09
    Temat: Re: rozwiązanie umowy terminowej, czy to normalna praktyka?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-20 10:22, Nixe pisze:

    > A tego akurat nie wiemy.

    > Szczerze mówiąc pierwszy raz spotykam się z takim przypadkiem, a moje
    > dzieciaki od lat uczęszczają na różnorodne zajęcia (sportowe, językowe,
    > taneczne). Zawsze załatwiało się to na zasadzie opłat miesięcznych
    > (karnetów).

    Niekoniecznie - są tez możliwości opłat za kilka miesiecy z góry w wielu
    instytucjach i wtedy cena jest niższa. Tyle, że trzeba wysupłac wieksza
    kwote na start. Ktos pewnie pokombinował, że zrobi coś podobnego, tylko
    z możliwością płacenia w ratach

    > A to, co wyżej, uważam za zwykłe zrzucanie ryzyka
    > niepowodzenia w biznesie na usługobiorcę. Kojarzy mi się z nieudolną
    > firmą, która nie potrafi zapewnić sobie stałej obsady klientów.

    Wiesz - zapewne zależy od specyfiki. Np pomyśl sobie, że na kursie tańca
    jest duża rotacja i nie można posunąć się z materiałem dalej, bo zawsze
    kogos brakowało i trzeba dla niego powtarzać, bo nowy klient jest
    potrzebny, bo ktoś zrezygnował, bo mu się odwidziało.

    > Żeby tu jeszcze obowiązywała jakaś kara za zerwanie przedterminowe umowy
    > albo żeby wydłużono okres wypowiedzenia do 2 miesięcy. Ale praktycznie
    > bezwarunkowy brak możliwości rozwiązania umowy aż do czerwca to trochę
    > chore.

    Standardowa umowa o pracę na czas do pół roku tez nie może być
    wypowiedziana.....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl