    From: "mazaq" <m...@s...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rozwiazanie umowy najmu lokalu - jeden sprzeczny paragraf
    Date: Mon, 1 Sep 2008 17:30:41 +0200

    umowę to musiałby Ci za to zapłacić.

    > Pytanie, czy taką umowę by podpisał.
    > Numer z "uziemieniem" właściciela w ten sposób, że dokonuje się
    > "przeinwestowania" w jego własność, z okazji częstego stosowania
    > przy reprywatyzacji (znaczy ktoś miał budynek, państwo budynek
    > sprzedało, i przed rozwikłaniem sytuacji nowy właściciel pakował
    > w budynek złote klamki...) jest chyba zbyt znany.
    > Czyli nie "jakby dobrze napisał umowę" (nie licząc trafienia na
    > jelenia) a co najwyżej "na każdą modyfikację miał "papierową"
    > zgodę właściciela".

    Dobrze gadasz ;]

> [...]
    > Jak zaakceptuje taki stan - masz prawo do zwrotu kosztów.
    >
    > Podywaguję i poproszę o krytykę: widzę trzy rozwiązania.
    >
    > 1. żąda przywrócenia, a w razie bezskuteczności żądania
    > wynajmuje firmę która "przywraca" i występuje o zwrot
    > kosztów, jednocześnie wzywając do zabrania pozostałych
    > z rozbiórki materiałów
    > 2. Akceptuje zmiany i za nie płaci
    > 3. Akceptuje zmiany a Ty poświadczasz, że stanowią dla
    > niego "nieodpłatne świadczenie" (zrzekasz się zapłaty),
    > co oznacza przychód dla niego (i podatek).
    >
    > Z tą uwagą że jak opisujesz 2. i 3. najwyraźniej "nie przejdzie".

    No wlasnie nie wiem czy przejdzie czy nie, czy w ogole o tego wszystkiego
    dojdzie. Pisze to wszystko i Was pytam o rade bo wlascicielka cos
    wspomniala, ze musi porozmawiac z mezem na ten temat. Dlatego tez poruszylem
    ten temat na "forum" aby wiedziec jaka dac riposte w momencie jak mi
    oswiadczy, ze chce stanu pierwotnego.
    Teraz wiem, ze bylem glupi i trzeba bylo wszystko miec na papierku - tak to
    jest jak sie nie jest doswiadczonym lub uswiadomiona osoba prowadzacym
    dzialalnosc gospodarcza ;)
    Ale z drugiej strony lokal jest zmieniony zgodnie z planem zrobionym przez
    architekta, odebranym przez sanepid etc. Wlasciciel byl swiadom, ze beda
    wprowadzane zmiany itp. nie byla to zadna samowolka tylko mozna powiedziec
    sila wyzsza bo byly takie wymogi sanepidu i tyle.
    A lokal w porownaniu ze stanem wyjsciowym to jest pierwsza klasa bo sami
    wlasciciele, na poczatku sceptyczni, byli pozniej zachwyceni i nawet
    zmienili pozytywnie do nas stosunek - mowie w liczbie mnogiej bo wynajmuje
    ten lokal z "druga polowka".

    > FYI: ja bym np. pomysłem z korzystania z halogenów nie
    > był zachwycony. Jakby mi coś takiego zaproponowali, to
    > bym zrobił jak Ty z boazerią: "ale to sobie weźcie".
    > Weź pod uwagę, że co Tobie się podoba innym może się
    > nie widzieć i to mocno.

    No prawda - ale jakbys widzial przed i po to bys zmienil zdanie.

    > Chcesz przykładu?
    > Ocieplenie mówisz... od wewnątrz ściany, dobrze rozumiem?
    > ... a co właściciel budynku (czyli ścian zewnętrznych) na to? ;)

    Ocieplenie dodalem bo wczesniej tam byl styropian. Jak to sie wlasciciel
    zarzekal - "gruba warstwa", w rzeczywstosci 2cm odpadow ze styropianu. Wiec
    bylem zmuszony zeby nie zamarznac.

    Sam nie wiem co o tym wszystkim myslec - bo Polak Polakowi... aaa... sami
    wiecie :/