  • Data: 2007-04-21 10:23:19
    Temat: Re: rozpowszechnianie w sensie karnym
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    On 2007-04-21 12:11, Sowiecki Agent wrote:
    > Witam!
    > Odnosnie innego watku.
    >
    > Czy z rozpowszechnainiem mamy do czynienia wtedy gdy:
    >
    > 1. Rzeczywiscie ktos juz zaczyna pobierac pliki, a udostepniajacy
    > zamiescil je w taki miejscu ze blizej nieokreslona liczba osob ma do
    > nich dostep. Przy czym fakt ze nikt nie pobiera moze powodowac zejest to
    > co najwyzej usilowanie udostepniania.
    >
    > 2. Sam fakt zamieszczenia na serwerze pliku ktory MOZE pobrac blizej
    > nieokreslona liczba osob jest rozpowszechnianiem. Jezeli tak to czym
    > jest wtedy tutaj usilowanie rozpowszechaninia :)

    Przeoczyłem w poprzednim wątku bardzo istotną przesłankę. Art. 6 ust. 1
    pkt 3 pa: "W rozumieniu ustawy: utworem rozpowszechnionym jest utwór,
    który za zezwoleniem twórcy został w jakikolwiek sposób udostępniony
    publicznie" co oznacza, że ustawodawca traktuje pojęcie
    "rozpowszechnienie" jako równoważne pojęciu "w jakikolwiek sposób
    udostępniony publicznie".

    --
    Przemysław Płaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have