  • Data: 2006-12-20 14:49:00
    Temat: Re: rowerem po piwku - jakie wyroki?
    Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    dokladnie..
    za taki wybryk uprawnienia leca na minimum 1 rok, a maksymalnie nawet do 10 lat.
    jest obecnie nagonka na tego typu sprawy, takze nie niczylbym na "aliantów".
    najrozsadniej by bylo pojsc na ugode z "prorokiem" /dobrowolnie poddanie sie
    karze/.
    a orzeczenie zakazu prowadzenia pojazdow mechanicznych jest obligatoryjne.
    takze pozegnasz sie "pidżejem" /prawo jazdy/ na bank.

    sam slyszalem o paru takich sprawach i czesto bywalo tak ze sedzie nawet nie
    slucha wyjasnien oskarzonego i "podbija" kare wnioskowana przez policje.

    do tego chcialbym dodac iż przekroczyleś próg 0,50 promila takze ten czyn jest
    juz przestepstwem, i bedziesz notowany w rejestrze skazanych.
    gdyby to bylo od 0,20 do 0,49 prom. to byś mial tylko sprawe o wykroczenie /
    art. 87 par. 1 i 2 Kodeksu Wykroczen / wtedy PJ moga poleciec od 6 m-cy do 3
    lat.

    bedziesz odpowiadal za czyn z art. 178a par 2 Kodeksu Karnego / czyli grzywna,
    prace społeczne lub 1 rok "mamra" /. bezwzględna odsiadka jest malo
    prawdopodobna jesli nie byles wczesniej karany.

    i podaje ..

    art. 42 par. 1 i 2 KK w razie watpliwosci..

    art. 42. § 1. Sąd może orzec zakaz prowadzenia pojazdów określonego rodzaju w
    razie skazania osoby uczestniczącej w ruchu za przestępstwo przeciwko
    bezpieczeństwu w komunikacji, w szczególności jeżeli z okoliczności
    popełnionego przestępstwa wynika, że prowadzenie pojazdu przez tę osobę zagraża
    bezpieczeństwu w komunikacji.
    § 2. Sąd orzeka zakaz prowadzenia wszelkich pojazdów mechanicznych albo
    pojazdów mechanicznych określonego rodzaju, jeżeli sprawca w czasie popełnienia
    przestępstwa wymienionego w § 1 był w stanie nietrzeźwości, pod wpływem środka
    odurzającego lub zbiegł z miejsca zdarzenia określonego w art. 173, 174 lub 177.

    --

    art. 49 § 2. W razie skazania sprawcy za przestępstwo określone w art. 178a sąd
    może orzec świadczenie pieniężne wymienione w art. 39 pkt 7 na rzecz

    --

    Art. 178a. (57) § 1. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem
    środka odurzającego, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu lądowym, wodnym lub

    --

    i niestosowanie sie do zakazu prowadzenia pojazdow jaki na pewno dostaniesz..

    Art. 244. (78) Kto nie stosuje się do orzeczonego przez sąd zakazu zajmowania
    stanowiska, wykonywania zawodu, prowadzenia działalności, prowadzenia pojazdów
    lub obowiązku powstrzymania się od przebywania w określonych środowiskach lub
    miejscach, zakazu kontaktowania się z określonymi osobami lub zakazu
    opuszczania określonego miejsca pobytu bez zgody sądu albo nie wykonuje
    zarządzenia sądu o ogłoszeniu orzeczenia w sposób w nim przewidziany,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    --

    POZDRAWIAM I ZYCZE "SUKCESÓW" W SADZIE :)

    GG:2475019

    > Użytkownik "Krzysztof" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...