  • Data: 2020-02-05 15:01:08
    Temat: Re: rodzina zastepcza
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-02-05 o 14:51, Kviat pisze:

    > No trudno. Nie ma gorszych i lepszych narodów, więc to bez różnicy.

    To już kwestia dyskusyjna, tak samo jak nie ma (albo są) gorszych i
    lepszych rodzin, a jednak każdy dba o swoją rodzinę, i o siebie, i nie
    ma w tym nic złego.

    > Nie. Zadaniem państwa jest wspieranie społeczeństwa, w obecnym kształcie
    > tzw. obywateli tego państwa, niezależnie od narodowości.

    Tu się nie zgadzamy. Narody mają swoje państwa, aby reprezentowały ich
    potrzeby, a nie potrzeby innych narodów i państw (wówczas nazywa się to
    zdradą).

    > Tak jak piszesz, to tylko u faszystów.

    Myślisz jakimiś kalkami. Faszyzm nie znaczy dbałości o swój naród. Nie
    powiesz mi chyba, że to, co robili faszyści we Włoszech, albo naziści w
    Niemczech (jako że nazizm to niemiecka odmiana faszyzmu) było dla narodu
    niemieckiego lub włoskiego dobre.

    > Ciekawe jak sobie radzi takie państwo jak np.USA, gdzie narodowości od

    Nie jest to państwo narodowe, jak Polska.

    > metra, a skoro zadaniem państwa jest wspieranie własnego narodu, to
    > który naród tam państwo wspiera w/g ciebie?
    > Czy USA powinno wspierać obywateli USA narodowości polskiej? Czy raczej
    > powinni ich kopnąć w dupę i wysłać do Polski?

    Tak bywało. Nawet takie państwo jak USA niektórych narodowści nie
    chciało lub nie chce.

    --
    Liwiusz