  • Data: 2020-02-05 12:21:01
    Temat: Re: rodzina zastepcza
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-02-05 o 11:59, Budzik pisze:

    > Byc moze inwestujac.

    Znasz jakiś sposób na inwestycje, powszechnie dostępny, aby przez 30 lat
    odkładać po 1-30$, a potem odbierać dożywotnią emeryturę 500$?

    > Ale jakie ma znaczenie odnoszenie sie do lat 60 kiedy gospodarka rynkowa
    > nie działała w PL? Rozmawiajmy o jakichs normalnych czasach i
    > zaleznosciach.

    Takie ma, że emerytura do oszczędzanie przez pokolenia. A nie wiesz jaki
    ustrój, czy choćby jaka waluta i inflacja będzie za 40 lat.

    > Serio? Chcesz powiedziec ze nie ma ludzi majetnych, bogatych etc ktorych
    > to majatek wywodzi sie z lat 60-80?
    > Bo mam wrazenie ze juz chociazby mieszkania/domy wywiedzione z tamtego
    > okresu daja spora przewage nad ludzmi ktorzy obecnie (w czasie ostatnich
    > 30 lat) w chodza w dorosłosc "od zera".

    Z drugiej strony jest wiele przykładów, kiedy te domy i mieszkania były
    zabierane bez odszkodowania, albo niszczone, więc to też nie daje pewności.

    Poza tym - nie, nie znam jakiejś klasy osób, których bogactwo by
    polegało na tym, że mają po kilka domów z lat '60. Owszem, jest dużo
    emerytów, którzy mają z tego okresu mieszkanie czasami w całkiem dobrym
    punkcie, a jednak mimo to żyją biednie z małej emerytury.

    > Liwiusz, jezeli mamy prowadzic rozmowe to moze bez takich przytyków bo
    > zamiast merytorycznych argumentów, zaczniemy sie od chamow wyzywac.
    > Odpowiadajac na twoja wypowiedz - ja wcale nie uwazam ze dzieci nie
    > potrzeba. Ja tylko mowie ze ludzi do rodzenia nie zmusisz. Mozesz im
    > tylko stworzyc odpowiednie warunki.
    > Nawet twórcy 500+ juz do tego doszli...

    A podobno 500+ nie pomaga w zwiększeniu dzietności?

    Źle.

    --
    Liwiusz