  • Data: 2009-08-17 08:44:53
    Temat: Re: roboty przymusowe w szkole podstawowej
    Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 17 Aug 2009 10:24:10 +0200, Atlantis napisał(a) w

    > W rodzinie dziecko uczy się pracować także dla samego siebie. Ma ze
    > swojej pracy jakiś pożytek, w tym również finansowy (chociażby
    > kieszonkowe). Poza tym zwykle korzysta z efektów swojej pracy.

    Ja swoje dzieci uczę inaczej. Uczę mianowicie, że pracując na rzecz
    wspólnoty, w ogóle nie myślimy o tej pracy w kategoriach własnych pożytków
    i korzystaniu z efektów. Robimy, bo trzeba.

    > Praca bezinteresowna to nie praca pod przymusem!

    Wychowując dziecko trzeba je najpierw do wielu rzeczy przymuszać, aby
    weszły w krew. Dopiero dojrzały człowiek jest w stanie czerpać radość z
    wykonywania nawet mniej przyjemnych obowiązków i świadczyć pracę w pełni
    bezinteresowną.

    --
    Quid leges sine moribus?