    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Subject: Re: respiratory widma
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 15 Jun 2020 13:22:40 +0200

    Dnia Wed, 10 Jun 2020 16:35:30 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Mnie natomiast przychodzi zupełnie inne wyjaśnienie. Była panika. Rząd,
    > zeby panikę opanować zamówił te respiratory mając świadomość, ze one
    > nigdy nie zostaną dostarczone oraz, ze tak naprawdę nigdy nie będą
    > potrzebne.

    Dziwnym trafem na tej panice zarobił m.in. instruktor narciarski, który
    jest znajomym Szumowskiego, a teraz wyskoczył handlarz bronią z czarnej
    listy ONZ.

    Robi się coraz grubiej, bo ten dobrodziej już raz oszukał spółkę skarbu
    państwa:
    https://oko.press/biznes-ministerstwa-z-oszustem/

    Podobno 50 respiratorów już jest, ale producent temu zaprzecza:
    <<Minister Łukasz Szumowski nazwał nasz artykuł ,,stekiem oszczerstw" i
    zapewnił, że firma E&K dostarczyła już 50 respiratorów. Miały to być
    aparaty firmy Dräger. Ta natychmiast oświadczyła, że nie sprzedała E&K
    żadnych urządzeń. Mimo to w czwartek wiceminister Janusz Cieszyński w TVN
    24 zapewniał, że 50 respiratorów Drägera już dostarczono i że ministerstwo
    przelało na konto spółki E&K 130 mln zł.>>

    Dokumentów związanych ze sprawą nie ma w ministerstwie, bo ktoś wyniósł je
    do domu, co zapewne jest normą w republice banasiowej:

    <<Z agencji posłowie udali się do ministerstwa. Tu czekało ich jeszcze
    większe zaskoczenie. Byli umówieni na odbiór dokumentów, w tym umowy z E&K,
    ale nic nie dostali. Michał Szczerba: - Dyrektor generalna Anna Goławska
    powiedziała, że jeden z pracowników wziął tę umowę do domu, a ona nie ma
    jej skanu.

    Posłowie zażądali informacji, dlaczego tak ważną umowę ktoś wyniósł, kto to
    konkretnie był i czy miał pełnomocnictwo. Zażądali też dokumentów
    potwierdzających przelanie na konto E&K 130 mln zł. - Pani dyrektor
    wyjaśniła, że to niemożliwe, bo dziś w księgowości nikogo nie ma -
    relacjonuje Joński.

    Na informacje o pełnomocnictwie posłowie czekali pięć godzin. Bez skutku. -
    Zachodzi podejrzenie przestępstwa, ponieważ ukrywa się przed nami dokumenty
    - uważają.

    Wojciech Andrusiewicz, rzecznik MZ, nie odpowiedział nam, jak to możliwe,
    żeby resort nie miał nawet kopii umowy na zakup za 200 mln zł, a ARM nie
    wiedziała, czy ma 50 respiratorów Drägera. Czy resort dostarczył je tam bez
    pokwitowania? >>

    https://wyborcza.pl/7,75398,26027396,poslowie-szukaj
    a-umowy-na-respiratory-od-handlarza-bronia-ministers
    two.html

    Nawisem mówiąc, skąd ta panika, o której piszesz, skoro w styczniu i lutym
    byliśmy znakomicie przygotowani na wszystko; brakowało tylko lodu w
    majtkach.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/