    From: "olleo" <o...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: renta rodzinna
    Date: Mon, 8 Nov 2004 06:59:42 +0100

    > Na podstawie wynagrodzenia zmarłego rodzica z kolejnych 10 lat
    > kalendarzowych wybranych z ostatnich 20 lat lub dowolnie wybranych 20 lat.
    > Jeżeli zmarły miał krótszy okres zatrudnienia, to oczywiście uwzględnia
    > się tylko wynagrodzenie z przepracowanego okresu.
    >
    > Renta rodzinna dla 1 osoby wynosi 85% renty II grupy, jaka przysługiwałaby
    > zmarłemu.

    Hm tego nie zrozumialem, mozesz jeszcze raz?
    Zmarly mial tak:
    - 4 lata przepracowane, okres uzupelniony do 25 lat i z tego obliczona rente
    za pierwszym razem - 623zl.
    - potem kilka waloryzacji i w efekcie przez kilka ostatnich lat mial rente w
    wysokosci 1000+zl

    Dziecko zmarlego otrzymalo decyzje w sprawie renty:
    - 623zl podstawy
    - 85% z tego czyli 500+ zl
    - podciagniete do najnizszej renty, czyli dalej 500+ zl.
    Nie powinno miec 85% z 1000+zl? Przeciez ta podstawa 623zl byla wyliczana
    jakies 20 lat temu! Od tej pory byla spora inflacja, zmiany w najnizszych
    zarobkach i rentach i waloryzacje.
    Jak dla mnie okantowali je rowno. Tym bardziej, ze to bedzie jedyny dochod
    do konca jego nauki, a przeciez zyc i placic trzeba.
    --
    Olleo