  • Data: 2007-10-14 13:48:47
    Temat: Re: renta po ojcu
    Od: Mecenas <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dawa pisze:
    > Witam,
    > Piszę w sprawie koleżanki.
    > Więc może ktoś z was grupowiczów oriętuje się w takiej oto sprawie.
    > Mojej koleżance zginą mąż w wypadku drogowym. Nigdy nie pracował,
    > ubezpieczony był w krusie, ma córkę która ma 18 lat uczy się jeszcze, jego
    > żona pracuje. A
    > teraz pytanie, Czy należy się dziecku renta po ojcu ?
    > Czekam na odpowiedź i z góry dziękuję.
    > pozdrawiam
    > Dawa

    USTAWA
    z dnia 20 grudnia 1990 r.o ubezpieczeniu społecznym rolników
    Art. 29. 1. Renta rodzinna przysługuje uprawnionym członkom rodziny
    zmarłego:
    1) emeryta lub rencisty mającego ustalone prawo do emerytury albo
    renty rolniczej z ubezpieczenia,
    2) ubezpieczonego, który w chwili śmierci spełniał warunki do
    uzyskania emerytury rolniczej lub renty rolniczej z tytułu niezdolności
    do pracy; przyjmuje się, że był on całkowicie niezdolny do pracy w
    gospodarstwie rolnym.
    2. Do renty rodzinnej są uprawnieni następujący członkowie rodziny zmarłego:
    1) dzieci własne, dzieci drugiego małżonka oraz dzieci przysposobione,
    2) przyjęte na wychowanie i utrzymanie przed osiągnięciem
    pełnoletności - także w ramach rodziny zastępczej - wnuki, rodzeństwo i
    inne dzieci,
    3) małżonek (wdowa, wdowiec),
    4) rodzice
    - jeżeli spełniają warunki do uzyskania takiej renty w myśl przepisów
    emerytalnych.

    Pozdrawiam
    Michał