eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklamacja na tel komorkowyRe: reklamacja na tel komorkowy
  • Data: 2003-01-19 22:08:52
    Temat: Re: reklamacja na tel komorkowy
    Od: "Marek." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Bo kodeks cywilny (rękojmia) jest korzystniejszy. Jeśli kupiłeś telefon
    > do użytku prywatnego, jako konsument, to Twoje prawa reguluje ustawa o
    > szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (Dz.U. z 2002 roku, nr
    > 141 poz.1176).
    > Na jej podstawie sprzedawca odpowida za "niezgodność towaru z umową".
    > Art.8 przyznaje Ci prawo do żądania wymiany lub naprawy (to Twój wybór,
    > powinieneś go sprecyzować, najlepiej na piśmie, sprzedawca nie może go
    > podjąć za Ciebie), ale... Jeśli wymiana jest "niemożliwa lub wymagałaby
    > nadmiernych kosztów" (nie pytaj co to jest, tego nikt nie wie ;) ) może
    > naprawiać. Nie ma terminów na załatwienie reklamacji, jedyny wymóg to
    > udzielenie odpowiedzi w terminie 14 dni - jeśli tego nie zrobi uznał
    > reklamację. A naprawiać może długo... Dopiero jeśli nie będzie mógł
    > tego zrobić w "odpowiednim czasie" (znowu nie pytaj, to zależy od..np.
    > "rodzaju towaru i celu nabycia") możesz odstąpić od umowy i żądać zwrotu
    > pieniędzy.

    > Nie obowiązuje w sprzedaży konsumenckiej (czyli przedsiębiorca - osoba
    > fizyczna, która kupiła w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub
    > gospodarczą) co do rzeczy kupionych po 1 stycznia 2003.

    kupilem jako osoba prowadzaca dzialnosc gospodarcza


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1