eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklamacja ile dni?Re: reklamacja ile dni?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 11 Nov 2011 10:58:41 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: reklamacja ile dni?
    In-Reply-To: <j9hjqr$40b$1@news.dialog.net.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1111111036280.3428@quad>
    References: <j9ea4v$h6c$1@news.dialog.net.pl> <j9ejqh$at1$1@news.onet.pl>
    <j9el2n$mrs$1@news.dialog.net.pl> <Pine.WNT.4.64.1111102140230.1440@quad>
    <j9hjqr$40b$1@news.dialog.net.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 40
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1321013099 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 5801 83.15.167.123:64118
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:691236
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 10 Nov 2011, Heniutek wrote:

    >>>> Jeśli reklamowałeś z tytułu niezgodności z umową, to brak odpowiedzi
    >>>> w ciągu 14 dni kalendarzowych oznacza uznanie reklamacji.
    >>> -----------------------------
    >>> Reklamowałem z powodu awarii sprzętu.
    >>
    >> Ale Liwiusz pisze: z jakiego TYTUŁU, a nie z jakiego powodu.
    >> Jak reklamacja została potraktowana jako gwarancyjna to
    >> sam pozbawiłeś się praw z tytułu "niezgodności".
    > ----------------------------------
    > Skoro tak to odpowidz mi jak reklamacja została potraktowana?

    Ja to mam wiedzieć?
    Nie pokazałeś palcem sprzedawcy czego chcesz i najwyraźniej
    tafił się taki, w który z tego (że mu nie pokazałeś) korzysta.

    Dopóki Ty nie określiłeś tytułu, przyjmujący reklamację może
    ją traktować "jakkolwiek". Przecież to nie on ma wykazać
    podstawy do przyjęcia reklamacji, tylko Ty do jej złożenia.

    Najwygodniej dla niego i w miarę "bezpiecznie" będzie przyjęcie
    wersji, w której warunki będą dla Ciebie najgorsze[1].
    Pewnie tak właśnie zrobi i powie że "zgodnie z gwarancją
    posłał pismo gdzieś tam i czeka na odpowiedź".
    Ale jak będzie chciał bardziej iść na udry to po awanturze
    oświadczy że "przecież czeka aż mu wskażesz podstawy reklamacji"
    bo obowiązku pytania klienta "ale o co chodzi" chyba nie ma :]
    (wersja z wyborem tytułu reklamacji "za klienta" wynika
    raczej z zasad ogólnych KC, a nie szczególnego obowiązku
    wobec konsumenta, wcale nie mówię że wygrałby ze zdeterminowanym
    na sądzenie się klientem spór o to że *nijak* nie rozpatrzył
    reklamacji, ale klient odniósłby pyrrusowe zwyciestwo co
    najwyżej).

    [1] i niech mi kto powie, że dawanie "gwarancji sklepowej"
    (niezależnej od gwarancji producenta) z p. widzenia sprzedawcy
    nie ma sensu :>

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1