    From: astrino <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reklamacja i odstąpienie od umowy
    Date: Wed, 11 May 2005 18:27:55 +0200

    > A dlaczego nie?
    > Z art.13 ustawy wynika, że gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie
    > wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego
    > wynikających z niezgodności towaru z umową Na jakiej więc podstawie
    > zgłoszenie roszczenia z gwarancji miałoby wykluczać równoległe
    > korzystanie z uprawnień ustawowych? A jeszcze gdy naprawa gwarancyjna
    > się przedłuża...
    >
    > KG

    :) Nawet o tym nie pomyślałem, myślałem że będę musiał czekać i jestem
    skazany na ich łaskę i nie łaskę. A tu proszę. Piękny artykuł (13).
    Mam tylko wątpliwości co do znaczenia tego artykułu. Czy nie odnosi
    się on do tego, że fakt wydania gwarancji w momencie zakupy nie odbiera
    mi prawa do korzystania (ewentualnego) z prawa do odstąpienia od umowy.
    Bo mógłby ktoś pomyśleć, że skoro mam gwarancję, to nie mogę
    odstąpić od umowy. Czy nie po to został stworzony ten artykuł. Trochę
    mało klarowne jest to co napisałem. Ale chodzi mi o to czy artykuł ten
    mówi o samym fakcie wydania gwarancji, czy o skorzystaniu z niej.
    Jeśli to drugie, to KG, jesteś WIELKI. :)

    Pozdrawiam

    Astrino