eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklama piwaRe: reklama piwa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.onet.pl!news.pik-net.pl!not-for-m
    ail
    From: "LegiM" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reklama piwa
    Date: Thu, 10 Jan 2002 21:10:04 +0100
    Organization: PIK-Net Sieci Rozlegle - http://www.pik-net.pl
    Lines: 47
    Message-ID: <a1ksc5$kvb$1@shilo.silesia.pik-net.pl>
    References: <a1hcbr$o77$1@news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: legi.kopnet.gliwice.pl
    X-Trace: shilo.silesia.pik-net.pl 1010693317 21483 212.106.168.89 (10 Jan 2002
    20:08:37 GMT)
    X-Complaints-To: n...@s...silesia.pik-net.pl
    NNTP-Posting-Date: 10 Jan 2002 20:08:37 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:80296
    [ ukryj nagłówki ]

    Reklama piwa w internecie jest niezgodna z prawem !

    Kwestię tę reguluje ustawa z dnia 9 XI 95 o ochronie zdrowia przed
    następstwami używania tytoni i wyrobów tytoniowych (ze zmianami)
    Zakaz reklamy i promocji wyrobów tytoniowych dotyczy ogólnie środków
    masowego przekazu. Jako, że wspomniana ustawa tego nie precyzuje trzeba się
    posiłkowac ustawą Prawo prasowe. Tam używa się pojęcia "wszelkie istniejące
    i powstające w wyniku postępu tachnicznego środki masowego przekazu"(Art.7
    ust.2 p.1) - czyli m.in sieć internetową
    Do 4 XII 01 dopuszczalne było umieszczanie bannerów reklamowych na stronach
    na stronach www innych niż przeznaczone dla dzieci i młodzieży. Stan ten
    uległ zmianie, gdy w życie wszedł w nowym brzmieniu art. 8 ustawy o ochronie
    zdrowia..., który obecnie ma postać

    Art. 8. 1. Zabrania się reklamowania i promocji wyrobów tytoniowych,
    rekwizytów tytoniowych i produktów imitujących wyroby lub rekwizyty
    tytoniowe oraz symboli związanych z używaniem tytoniu, a w szczególności:
    1) w telewizji, radiu, kinach, zakładach opieki zdrowotnej, szkołach i
    placówkach oświatowo-wychowawczych, w prasie dziecięcej i młodzieżowej, na
    terenie obiektów sportowo-rekreacyjnych oraz w innych miejscach publicznych,
    2) w prasie innej niż wymieniona w pkt 1,
    3) na plakatach, w tym plakatach wielkoformatowych.
    2. Zabrania się sponsorowania przez firmy tytoniowe działalności sportowej,
    kulturalnej, oświatowej, zdrowotnej i społeczno-politycznej.
    orzeczenia

    Ust. 1 pkt.2 odnosi się właśnie do internetu.

    Na pocieszenie zostaje ci fakt, że ściganie przestępstw w internecie wiąże
    się z dużymi trudnościami.
    Użytkownik "Piotr Burda" <p...@b...com.pl> napisał w wiadomości
    news:a1hcbr$o77$1@news.tpi.pl...
    > Drodzy grupowicze, jestem tu po raz pierwszy i mam do Was pytanie.
    > Zajmuje sie portalem sportowym, skontaktowal sie ze mna przedstawiciel
    > dunskiej firmy reklamowej z propozycja reklamy browaru na moich stronach,
    > Pytanie:
    > Czy reklama piwa na www jest zgodna z Polskim prawem?
    >
    > Piotr
    >
    > Dzieki z gory za pomoc.
    >
    >
    >
    >


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1