    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rejestrowanie video obrad Rady Miejskiej
    Date: Tue, 24 Mar 2009 10:11:20 +0100

    Michał_Sz wyskrobał(a):
    > Po rozmowie z przewodniczącym rady gdzie zapytałem o możliwość
    > rejestrowania video posiedzeń, ponieważ mieszkańcy chcą oglądać
    > posiedzenia rady w dowolnej im chwili, najlepiej przez internet, oraz
    > zobaczyć archiwalne posiedzenia.
    > W związku z trym że spotkałem się z dziwnym oburzeniem że to nie jest
    > nikomu potrzebne i będzie tylko służyło do oczerniania rady itp.
    > Był oburzony kto z taką propozycją wyszedł aby rejestrować.

    Typowe... Jak ludzie zobaczą z pierwszej ręki to będzie to oczernianie. Jak
    sobie będą plotkować o tym co "szwagier kuzyna słyszał o posiedzeniu rady"
    to będzie to rzetelna informacja. Paranoja!

    > Spodziewałem się raczej odpowiedzi że podejmie temat na najbliższym
    > spotkaniu rady i przedyskutują, a tu masz wypowiedział się za całą
    > radę i dał do zrozumienia że nie ma co drążyć tematu bo to nikomu nie
    > jest potrzebne.
    > Wiem że takie rejestracje to norma dzisiaj i sporo miast oferuje
    > archiwa z posiedzeń rady miast.
    > Teraz moje pytanie, jak to od strony prawnej wygląda czy Rada Miasta
    > może zabronić rejestracji, czy ma może obowiązek i powinna przeznaczyć
    > jakieś środki na ten cel. Proszę o opinie na ten temat.

    Twoim przyjacielem jest ustawa o dostępie do informacji publicznej, art.
    18-20. Można rejestrować i transmitować posiedzenia rady miasta, o ile jest
    taka potrzeba. Potrzeba rozumiem, że jest, skoro macie poparcie jakiejś tam
    (znacznej) liczby mieszkańców. Rada gminy nie może odmówić, a jeżeli to
    zrobi, to macie mnóstwo środków, żeby ją do tego zmusić. Daj znać jak to
    przebiega. Jak się będą stawiać (a nie mają podstaw), to utrzemy im nosa.

    --
    .B:artek.