eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworegulamin aukcjiRe: regulamin aukcji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin2!g
    oblin.stu.neva.ru!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.246.MI
    SMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc
    -01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!n
    ot-for-mail
    Date: Wed, 23 May 2012 13:36:23 +0200
    From: m <m...@g...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:12.0) Gecko/20120430
    Thunderbird/12.0.1
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: regulamin aukcji
    References: <4fbcc495$0$2167$c3e8da3$9f400e27@news.astraweb.com>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <4fbcc85a$0$17722$c3e8da3$a8a65a91@news.astraweb.com>
    In-Reply-To: <4fbcc85a$0$17722$c3e8da3$a8a65a91@news.astraweb.com>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 26
    Message-ID: <4fbccbba$0$1298$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.21.3.177
    X-Trace: 1337772986 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1298 83.21.3.177:37535
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:704051
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 23.05.2012 13:21, Wojtek pisze:
    > januszek wrote:
    >> Wojtek napisa?(a):
    >>
    >>> Proszę o informacje przydatne dla obu stron tj. jak może bronić się
    >>> taki sprzedający i jak argumentować swoje żądanie zwrotu kupujący.
    >>
    >> W taki sposób sformułowałeś pytanie, że nie nie wiem o co konkretnie
    >> pytasz. Czy możesz je jakoś uprościć?
    >
    > Załóżmy, że w opisie aukcji umieszczam regulamin aukcji a w nim zdanie,
    > że "zawsze przyjmę towar w ciągu 10 dni od daty odebrania przesyłki".
    >
    > Czy tym samym obliguje mnie to (jako osobę prywatną) do przyjęcia zwrotu
    > towaru od kupującego bez podania przez niego przyczyny (czyli podobnie
    > jak to ma miejsce przy zakupie zdalnym dokonanym przez osobę prywatną od
    > firmy), czy też mogę odmówić przyjęcia towaru bez podania przyczyny,
    > uzasadniając że powyższy regulamin dotyczy towaru uszkodzonego (co nie
    > jest jawnie w tymże regulaminie ujęte).

    Jeżeli deklarujesz że przyjmujesz zawsze, to zawsze. Deklaracja jest jasna.

    Z drugiej strony, nie obliguje cię ona (raczej) do zwrotu pieniędzy za
    towar, a czy tylko do przyjęcia towaru jakby się komuś nie podobał :).

    p. m.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1